Cover

Intestinal Obstruction In Pregnancy: A Review
Gebelikte İntestinal Obstruksiyon: Derleme

Turkiye Klinikleri J Gynecol Obst. 2003;13(6):476-82

Gebelikteki akut abdominal rahatsızlıklar hem doğum uzmanları hem de genel cerrahlar için tanı ve tedavide zorluklar içerir. Gebelikte intestinal obstrüksiyonun çok nadir görülmesi, tanıda gecikilmesi ve endike olan cerrahiden kaçınılmış olması hem maternal mortaliteyi (%6-20) hem de fetal mortaliteyi (%24-31) artıracaktır. İntestinal obstrüksiyon gebelikte en sık 2. trimester başında, gebeliğin sonlarında ve puerperiumda görülür ve görülme zamanı barsakların yer değiştirmesine paraleldir. Hamilelik hastalığın belirti ve bulgularını değiştirebilir veya maskeleyebilir, bu nedenle de tanısı daha zordur. İlk üç aydan sonra kusma olağan olmadığından ciddi ve kalıcı kusmaların mutlak araştırılması gerekir. Anne ve fetusun sağlığını güvence altına almak için erken tanı ve erken cerrahi tedavi yapılmalıdır. Aksi takdirde %30-50 maternal şok gelişir ve erken doğum eylemi başlar. Cerrahi tedavi altta yatan nedene yönelik olarak, hamile olmayanlardaki gibidir. Gebelikte fetusun hayatı annenin hayatta kalmasına bağlıdır. İngilizce tıp literatüründe 1966-2002 yılları arasında toplam 400 olgu bildirilmiş olup, bu derlemede gebelikte intestinal obstruksiyonun tüm bu veriler ışığında yeniden ele alınması amaçlanmıştır.
Acute abdominal pathologies during pregnancy have some difficulties in diagnoses and treatment for both surgeon and gynaecologists. In patients with intestinal obstruction, both maternal and fetal mortality will be increased due to delay in diagnoses and surgery as a result of its rare occurance. Intestinal obstruction most commonly occurs in the sec-ond trimester, after delivery and during puerperium respec-tively. Time of occurance is actually parallel to displacement of bowels. Although the diagnosis and treatment of a pregnant patient suspected of having a bowel obstruction should be no different from those given to a nonpregnant one, pregnancy might change or mask the signs and symptoms which makes the diagnosis more difficult. Especially, persistent vomiting continued beyond first trimester of pregnancy warrants inves-tigations. Early diagnosis and surgical treatment is necessary for maternal and fetal safety. During last 40 years only 400 cases were reported in English written medical literature which increases the impor-tance of this pathology. So that we aimed to review the inci-dence, causes and management of intestinal obstruction during pregnancy.