Cover

A Giant Parasitic Leiomyoma Mimicking an Ovarian Tumor: A Case Report
Over Tümörünü Takli̇t Eden Parasi̇ti̇k Lei̇omyoma: Olgu Sunumu

Turkiye Klinikleri J Gynecol Obst. 2006;16(2):67-9

Kırk yaşında infertil bir hastada sonografide ovaryan kanseri taklit eden ve broad ligaman içinde adenomyosis ile birlikte olan CA-125 seviyesi yüksek parasitik leiomyoma olgu olarak sunulmaktadır. Lezyonun sonografik görünümü ve atipik lokalizasyonuna dayanılarak preoperatif olarak primer malign ovaryan tümör teşhisi konulmuştur. Bu vakada, seyrek rastlanan bu tip lezyonların teşhisinde son kararın verilmesindeki zorluklar ve parasitik fibroidlerin klinik ve ultrasonografik özellikleri tartışılmıştır. Artmış CA-125 seviyeleri ile birçok jinekolojik tanı arasındaki ilişki gözden geçirilmiştir.
We report a parasitic leiomyoma together with adenomyosis in the right broad ligament in a 40 year old infertile woman mimicking an ovarian cancer on sonography with the elevated levels of CA-125. Based on the sonographic appearance and unusual location, a preoperative diagnosis of a primary malignant ovarian tumor was made. In this case report, the difficulties in making decision about the ultimate diagnosis of a rare type of lesion, clinical and ultrasonographical features of the parasitic fibroids are discussed. Association of raised CA-125 levels with various types of gynecological conditions is reviewed.